The City Gym Shorts van Purl Soho... Een echt Pareltje

Vorige zomer ontdekte ik het gratis patroon van de City Gym Shorts van Purl Soho. Ik was er eerst van overtuigd dat ik de kinderversie zou maken voor Little J.'s nichtje, maar uiteindelijk maakte ik net voor de verlof eentje voor mezelf. Yes, selfish sewing, dat moet soms gewoon.


Ik had al maanden de zalige stofjes van See You At Six (de vorige collectie) liggen en was zo bang om erin te knippen, want stel dat ik verkeerd knipte dan was al die "precious" stof om zeep. Maar ik zette door en knipte gelukkig juist. Note to self: knippen op een woensdag of donderdag is slim, knippen op een maandag of vrijdag is een slecht plan wegens te moe, te blond, te hongerig of te afgeleid.


Toen ik dit stofje dus uit de stoffendoos haalde en het nog eens aaide (daar is niks mis mee, aaien mag...) was ik opnieuw instant verliefd. Ik kreeg hetzelfde gevoel als toen ik het uit de verpakking haalde en stiekem wou ik er gewoon mee op de zetel kruipen en een dutje doen, gehuld in zachtheid, maar bon dat vond ik er dan weer over.😂


Anyway ik ging aan de slag met het patroon van Purl Soho en alles verliep vlot, oef. Ik koos voor de langste versie omdat ik niet kon inschatten hoe kort of lang het zou vallen. Op één naaiavond stond mijn short in elkaar en waren mijn billen gehuld in wat als satijn voelde.


 
Het patroon kreeg de naam "City Gym Shorts" en dat is deze short ook want afhankelijk van je stofkeuze kan je hier een sportieve short van maken om bijvoorbeeld mee te gaan lopen (doen we niet, wegens vermoeiend), maar je kan er ook een classy versie van maken waar je evengoed mee naar je werk kan op tropisch hete dagen (als de airco niet op -18°C staat natuurlijk).



Ondertussen is biais mijn beste vriend en vind ik het zelfs leuk om hiermee stukken af te werken dus ik "biaisde" (ja dat is een werkwoord, toch?) heel de short om met zwarte biais en voila mijn favoriete vakantieshort was af!



Kortom een echte aanrader dit patroon! Volgende keer maak ik misschien toch eens de kinderversie of gewoon toch nog eentje voor mezelf.




Nu wachten tot het nog eens tropisch warm is in België zodat ik ze eens op het werk kan dragen, just to prove my point. 😏



De foto's trokken we op de trappen van het Palais des Festivals in Cannes waar het jaarlijkse filmfestival plaatsvindt, want deze short is echt rode loper-waardig.




PS: Gelieve niet op de rode plekken op mijn benen te letten, ik ben mega- allergisch aan muggen en ze hebben mij in Zuid-Frankrijk echt als all you can eat buffet beschouwd en helaas bestaat er geen "muggenfilter" om ze te maskeren.😢


K.




Stof: Viscose "Lines - Zwart" van See You At Six
Patroon: City Gym Shorts van Purl Soho (lange volwassenen versie) - gratis patroon
Biais: Veritas

Reacties

Populaire posts