Een Sew Challenge om snel te vergeten

Aaah, Sew Challenge time. Waar ik vorige keer een hekkensluiter was, mag ik ze vandaag mee openen. Hoera!

Tijdens onze supergezellige blogmeet in juni kreeg ik van Sarah mijn criteria voor deze Challenge-editie...
Ik kreeg een stofje in handen dat iets moest worden voor mijn schoonouders en het moest ook nog eens een KAMsnap'ke hebben. 

Toffe criteria, alleen dat stofke... Als er nu iéts is dat ik echt to-taal niet bij mijn schoonouders zie passen, is het wel een kinderstofje met pinguïns. Maar goed, als het poepsimpel zou zijn is er geen Challenge, niwaar?

Ik liet mijn hersenen kraken en mijn radars deden een overdreven toerental. Had ik u trouwens al eens verteld dat ik - echt waar, ask my friends, of de andere Blonde ;-) - de slechtste beslissingnemer ben in de geschiedenis? Afgrijselijk vind ik dat, keuzes maken!
H
et echte *datwordthet!*-moment bleef dus lang uit. Te lang. Gisterenochtend besliste ik eindelijk definitief, nadat ik toch eens bij mijn schoonmoeder had gepolst of er iets was dat ze nog wel kon gebruiken...

Mijn Tas werd opengeslagen, ik tekende Tilly II uit en ging vol goede moed aan de slag. De pinguïn-stof werd gecombineerd met zomers geel ( it's all about balance ) en wit en tot daar ging het goed.

Tot daar, en niet verder. Vanaf hier ging het eigenlijk alleen maar bergaf... En het lag dan nog eens allemaal aan mij ook! *kan er iemand een rollende ogen emoticonneke voorzien aub*

Ten eerste had ik niet door dat het witte deel zou gaan overheersen onderaan - ik had gepland om daar het gele te plaatsen. Bon, niks onoverkomelijk - dat kwam nog goed.
Tilly, dat is veel keren en draaien! Ergens daar liep het nog maar eens fout. Te vroeg gedraaid en mijn binnenzakje zat vast tussen twee buitenzijdes. Hallokes, tornmesje!
Goed, koppeke er terug bij halen en nog eens proberen. Stap voor stap... Top! Deze keer wel goe! YES. Of wacht... Had ik er nog zo op gelet hoe de schuine rand zou komen, plots lag ze tóch naar de verkeerde kant! * enter heel veel vloekwoorden * 



U ziet, geen tof lijnenspel, maar 3 schuine lijnen. Dat kan nog iets hebben, jazeker, maar ik had al die driehoekjes toch veel toffer gevonden! 
Maar goed, dan had ik misschien maar vroeger de knoop moeten doorhakken. Eigen schuld, dikke bult zeker? ;-)


Lieve schoonouders... Ik ben jullie nog een beter exemplaar verschuldigd :-)

Benieuwd naar de andere uitdagingen die ongetwijfeld beter zijn verlopen dan de mijne? Deze dames vertellen je er vandaag meer over:

Reacties

  1. Het was dus een hele challenge. Maar je hebt er wel wat van gemaakt dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai! Wat een pittig dagske was me dat, gisteren. Er is "iets" van gemaakt, maar ik zou het toch het liefst ergens ver weg stoppen :-D

      Verwijderen
    2. Amai, ik kan begrijpen dat dat een hele uitdaging was!

      Verwijderen
    3. Haha, the struggle was so real! :-D

      Verwijderen
  2. Mja, pinguins en schoonouders, niet de gemakkelijkste combinatie :-) Maar je loste dat wel heel elegant op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, ik vond dat ook echt een lastige combo! Of het elegant opgelost is, laat ik in het midden.. Maar het idee was er uiteindelijk, dat is ook al iets hé :-) Bedankt voor je lieve reactie!

      Verwijderen
  3. 't Zal hier ook gene vetten zijn... :p Ik heb echt helemaal NIKS met het gekregen stofje. Ik zie het niet... en dan kamsnaps verwerken. Echt, bah.. Ik haat dat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha Marjolein! Je klinkt zoals ik gisteren klonk, maar dan nog iets beschaafder :-D Ik had met dit stofje ook echt niets, en mijn schoonouders ook niet ;-) Kamsnaps (ok, 't zijn Color snaps van de Veritas) vind ik zo erg nog niet, daar kon ik effe mijn frustratie op kwijt door eens goed op die tang te duwen :-D Ik ben benieuwd naar de jouwe, want jij bent druk bezig geweest hé!

      Verwijderen
    2. Het wringt echt ongelooflijk hard om iets af te geven aan iemand anders, waar ik zelf niet 100% achter sta. Bij deze ook mijn les geleerd :p

      Verwijderen
    3. Oh Marjolein, ik heb het zelfs niet durven afgeven. Ik maak wel eens iets nieuws, waar ik wél achter sta :-D

      Verwijderen
  4. haha hopelijk zijn we nog vriendjes ;)
    Maar eerlijk? Ik vind het echt echt echt heel leuk geworden!!! Al snap ik na al u zwoegen dat ge het liefst ver weg gooit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allé, omdat ge het zo lief vraagt ;-) Haha, alleee... Merci! Maar 't is gewoon nie wa het moest zijn, en ook niet wat het in mijn hoofd ging worden en AAARGH. Kendet? :-D

      Verwijderen
  5. Inderdaad, pinguins en schoonouders... En Kamsnaps... Tja, misschien had het een tof voeringske geweest van iets ofzo? Niet makkelijk, die criteria! Maar als het je gerust mag stellen, ik ben ook een deadliner en ga morgen naar putteke Brussel om mijn stof te kopen (want ben weer maar eens van gedacht veranderd haha). X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awel, met die Kamsnaps / Colorsnaps echt geen probleem! Maar die pinguïns & de schoonouders... Eigenlijk ging het eerst een mandje worden voor rond de plantenpotjes te doen. En het ging nog zoveel andere dingen worden... Maar dat klinkt u dus ongetwijfeld bekend in de oren merk ik... Veel plezier in Brussel en leve de deadlines :-D X

      Verwijderen
  6. wat een verhaal maar je deed het toch maar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schoonouders combineren met pinguïns... Ik zou het ook moeilijk vinden! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een dappere poging. Vinden de meisjes hem niet leuk? Dan is het toch nog voor iets goed? Ik maakte er al verschillende in verschillende maten. Mijn pc zit in zo eentje, heel handig daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De meisjes hebben hem nog niet gezien, maar zij hebben elk hun eigen versie van de kleine Tilly al. Ik kan me wel inbeelden dat ze deze grote versie gaan 'kunnen gebruiken', al is het maar voor hun zelf geknutselde laptops :-D

      Verwijderen
  9. Wat een uitdaging... Wat een combinatie van criteria... die zijn gewoon gedoemd om op te zwoegen!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awel ja! En ik maar denken dat ik het allemaal te dramatisch zag, maar ik ben al content dat ik niet de enige blijk die ermee zat te sukkelen :-) X

      Verwijderen
  10. Ik vind dat je supergeslaagd bent in je opzet. En misschien toch samen afgeven met een tweede exemplaar, dan kunnen ze nog kiezen... Wie weet, als dat andere in de was is? Of misschien vinden de kindjes die er op bezoek komen het wel leuk? Ik weet niet of er al kleinkinderen zijn? Ik vind het mooi en hier thuis zou het zeker in de smaak vallen. :) <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Das lief zeg, Davina! Ja er staat (ooit, als ik over deze mislukking heen ben😄) een tweede exemplaar op de planning... al is't inderdaad maar voor de drie kleinkindjes🙃 En anders mag jij hem hebben 😂 😘

      Verwijderen
  11. zo leuk geworden! Zeker met die criteria ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. van een uitdaging gesproken! Ik vind het toch nog leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn vorige uitdaging lukte ook niet zoals ik in gedachten had. Maar ik leerde eruit, dat is toch ook belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad ook belangrijk! Of zoals de kindjes het hier zeggen "proberen is leren"😉 X

      Verwijderen
  14. Sorry, ik vind dit blogbericht eigenlijk wel grappig ;-)). maar ahum, ik kan me de bijhorende frustraties wel inbeelden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, da's al positief dan :-)) als ik het zo teruglees voel ik de frustratie bijna terug opkomen :-D x

      Verwijderen
  15. amai, ik schreef het net bij Davina al, zo voor iemand anders dan jezelf/partner/kids iets maken, is wel echt een uitdaging! Zeker idd met een nogal specifiek stofje! Ik zou het ook niet goed weten hoor! En ik heb dat beslis-probleem ook heel erg vaak helaas :-) In elk geval vind ik het tasje echt nog wel leuk, al kan ik me effe geen voorstelling maken van hoe het er uit had moeten zien, en als je iets anders in je hoofd hebt, snap ik wel dat je het niet zo fijn vindt. Maar desalniettemin vind ik dit een knap resultaat van een echt wel lastige uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Barbara, ik zie je reactie nu pas, oeps! Dankjewel voor je fijne woorden! Het is lastig over te brengen hoe het er in mijn hoofd had moeten uitzien.. Simpel gezegd; niet zoals het er nu uit ziet, haha! :-)) X B.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts