Party season!

Zo zeg. Dat petekind van mij besloot dit jaar dat ze gedoopt wilde worden zodat ze haar communie zou kunnen doen, in plaats van een lentefeest. Enne.. Of ik haar outfit wilde maken? Awel ja.
Het kind weet wat ze wil ;-)

De eervolle vraag kwam goed op tijd. Het duurde wat langer vooraleer ons feestbeest helemaal beslist had hoe de outfit eruit moet komen te zien. Stof werd gekocht bij Madeline in Steenokkerzeel - we deden slechts anderhalf uur over de stofkeuze van de bloes! :-)
Het naaien, dàt was een ander paar mouwen.
Vermoeidheid à volonté, dat helpt dus niet als ge met nen deadline zit.
Enfin! Een goeie maand geleden was alles klaar en kozen we er toevallig een prachtige dag uit om foto's te nemen.

Wat ben ik een fiere meter als ik deze kleine dame zie stralen en schitteren in haar Door De Meter Gemaakte Outfit! *Glunder*


De top is de Trop Top van Ivanne S. Ik maakte die al eerder, maar in tricot. Deze versie in een zalig soepel en zacht viscosekatoentje was op zich geen al te moeilijk naaisel, maar euh - knoopsgaten. In een dun stofke. Need I say more?
Met de paspel-accentjes heb ik ook wel wat gesukkeld. Een lapje niet in spiegelbeeld gelegd, paspel eraan en dan plots gaat de lamp branden. Klinkt bekend? Yep, story of my life :-) 


De rok, dat is een rasechte Lotte Martens. Ik had de beschikbaarheid van deze stof wel serieus overschat! Helemaal niet meer zo gemakkelijk te vinden als ik had gedacht dus toen ik een paneeltje tegenkwam - ik weet al niet meer waar! - twijfelde ik niet en klikte ik de wit-gouden parel in mijn winkelmandje.

Zo schoon. Maar ook zo fragiel. Ik durfde er niet in te knippen.
U kan zich inbeelden hoe content ik was toen Lief Petekind bij een pasbeurt ineens zei dat de rok zo lang ook wel mooi was. Tel daarbij op een meter, mama en oma van datzelfde Petekind die ook deze mening deelden en ik kon opgelucht ademhalen. Ik hoefde niets te knippen in het precious paneel.
Een split onderaan werd dan wel noodzakelijk.



De rok maakte ik door half willekeurig en half netjes berekend plooitjes samen te plakken, en anderen dan weer open te laten. In de zon en wanneer ze beweegt geeft dat een heel schoon effect!


Vandaag straalt het feestbeest in haar one of a kind outfit, al even hard als de zon!  Daar klinken we op! Santé!




Reacties

  1. WoW! Prachtige outfits, een volwassenversie zou ook wel tof zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Een volwassen versie is natuurlijk helemaal mogelijk hé, de Trop Top is er ook voor volwassenen! ;-)

      Verwijderen
  2. Waw! Je deed dan misschien wel lang over de stoffenkeuze voor het bloesje, maar het past er dan ook echt per-fect bij. Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige outfit, my god, ik zou er ineens ook voor gedoopt willen worden en mijn communie nog es opnieuw doen :p

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts