You burn it, you fix it


Een tijdje geleden, zo ergens voor de voorbije hittegolf, haalde ik één van mijn blondste stoten tot dusver uit.

Ik had pijn aan mijn nek en rug en op aanraden van Mr.K. legde ik twee kersenpitkussentjes in de microgolf om mijn (niet bestaande) spieren te ontspannen.

U voelt de bui misschien al hangen… Twee kersenpitkussentjes tegelijk in de microgolfoven steken is een slecht plan. Eén van de kussentjes verschoof en belandde tegen een rooster aan de zijkant van de oven en heel de boel vloog in brand.

Omdat ik een mama van een drie en een half jarig monstertje ben, multitask ik nogal, zelfs met rug- en nekpijn, waardoor ik ook niet meteen doorhad dat de microgolf nog niet “ping” had gezegd. Ik was in de woonkamer namelijk aan het opruimen toen ik langs mijn neus weg aan Mr. K. vroeg om eens naar mijn kussentjes te kijken en die sloeg dan ook alarm…”Sh*t, G*dverd*mme, den boel staat in brand!!!”

Raadsel:  Hoe weet je wanneer de microgolf kapot is? Als hij geen “ping” meer zegt.

Nu een hilarisch verhaal om tijdens alle zomerse barbeque’s te vertellen maar op dat moment toch even een paniekje.

Mijn hoesjes en een deel van de kersenpitjes waren verbrand en de microgolf… nu ja, die heeft het jammer genoeg ook niet gehaald.


De resterende kersenpitten hebben buiten in een emmer een week staan “ontstinken” en ondertussen gebruikte ik de overblijfselen van de vorige hoezen als model om nieuwe hoesjes te maken voor mijn nieuwe kersenpitkussentjes, de versie 2.0 zeg maar.



De microgolf is ondertussen ook vervangen, want pas wanneer ie er even niet meer is besef je pas hoe vaak je zo’n ding eigenlijk gebruikt. 


Nu heb ik mijn verhaal ook met iedereen gedeeld die niet op al die zomerse barbeques aanwezig  zal zijn ;-)

K.

Stofjes: Ikea "Margareta" (houtsblokken) en "Mattram" (de ondertussen bekende katten)

Reacties

  1. Gelukkig bleef de schade beperkt maar wel jammer natuurlijk.
    Wel mooie vervangkussentjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het had veel erger kunnen zijn. Ik ben wel blij met mijn vervangkussentjes en mijn nieuwe microgolf 😄

      Verwijderen
  2. Je vervangers zijn minstens even mooi als de originele! Wij hebben gelukkig een microgolf die niet ronddraait, dat scheelt misschien ook al?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja dan zal jij dat waarschijnlijk nooit voorhebben 😉 en bedankt , het zijn ze ook blij met de vervangers. De katten lijken op onze eigen kat dus dat vindt little J. geweldig 😂

      Verwijderen
  3. Doet me denken aan mijn kotgenote die haar mat in brand stak toen ze die wou drogen met een haardroger... Expect the unexpected...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja mannen. Die van mij kan ook maar beter uit de keuken wegblijven. De kinderen hier plagen hem nog wel eens met zijn 'klapworst'. Je vervangshoesjes zijn erg leuk en een nieuwe magnetron is ook nooit weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je leuke reactie.

      Verwijderen
    2. Dat had ik ooit voor met een theepot met rieten handvat. Gelukkig direct gezien! Ik bevochtig mijn kersenpitkussen altijd een beetje voor ik het opwarm. Maar je nieuwe hoesjes zijn wel tof!

      Verwijderen
  5. Bedankt! Ja vanaf nu ben ik echt heel voorzichtig 😊

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts