Just knot the monkeys

Het begon al toen de lente officieel aanbrak op 21 maart. "Het is lente, dat wil zeggen dat ik bijna jarig ben!". Aan het woord: grootste M, jarig op 28 april.
De vraag wat ge een "bijna-tiener" (want 9 jaar is al heel wat hé) cadeau doet hield ons al wel even bezig... En toen kwam M thuis van de tekenacademie met een tekening waar ze - terecht - superfier op was. 
Mijn radars begonnen te draaien en ik deed een voorstel aan de enige man des huizes en tevens de Grote Beslissingnemer als het op de kinders aankomt want 't zijn natuurlijk niet de mijne :-))

Ik scande haar tekening in, vroeg een beetje hulp aan onze geweldige schoonzus om wat te finetunen en al na enkele dagen kwam het pakketje van Spoonflower toe! 
Het duurde wat langer tot het uiteindelijke resultaat er was, iets over uitstelgedrag & flirten met deadlines...

Just Knot It stond al zo lang op mijn planning, dit was de perfecte gelegenheid! 

U bent ondertussen benieuwd naar het ontwerp van M? Ik hou u niet langer in spanning...

De aap zat oorspronkelijk op een boom, deze hebben we eruit laten filteren en geloof mij maar gewoon op mijn woord als ik u zeg dat dat een goed idee was :-) 


Als ik haar zag rondhuppelen in de jurk vergat ik bijna de miserie die het maken van dit stuk met zich meebracht. Bij het opstrijken van het bovenstuk ter afwerking ervan gaf het strijkijzer van ons naaicafé plots zwarte strepen af! Jawel, op het voorpand natuurlijk. En natuurlijk niet genoeg voeringsstof over om het voorpand opnieuw te knippen. Gelukkig heb ik de strepen redelijk goed kunnen doen verdwijnen & wie het niet weet, ziet er niets van... OEF!


Superblij ben ik met het resultaat! Ik hou van de verschillende afmetingen van de aap, het zacht roze van de voering (waarvoor dank, Nancy!) en vooral van het kind in het kleed.




B.

Reacties

  1. Ma zeg! Zo tof gedaan! Geen zwarte strepen te zien!. 👏

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar danku zeg *bloos* !! En idd, op de foto's zijn ze sowieso niet te zien, maar in't echt gelukkig ook echt amper :-D

      Verwijderen
  2. Zalig lezen en prachtig kleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, dat is prachtig!
    Ik ben ook helemaal fan van de stof :-D
    Wat een talent heeft jouw dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooo dank je! Haha, misschien stellen we het ontwerp beschikbaar op Spoonflower, dan kan je je laten gaan met de stof 😉 Talent heeft ze absoluut, tis alleen niet mijn dochter - enkel die van Het Lief 🙃

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Slechte punten voor mij, maar ik zie je reactie nu pas!
      Waw bedankt zeg! Doet me plezier :-))

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Super super bedankt! :-) (Ook hier excuses, ik zag je reactie pas net!)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts