Sew Challenge part 1



Kleine intro:
Op 28 januari gingen de Sewblondes voor het eerst naar een Blogmeet, georganiseerd  door Davina van Woohoo by Davina. We vonden het echt superspannend om andere bloggers te leren kennen en hoopten stiekem ook op wat blog-  én naaitips.

De blogmeet op zich was heel tof, heel wat gekakel van gelijkgestemde mensen door elkaar en er werden leuke contacten gelegd.

Heel origineel was dat we elk een stofje mochten meebrengen waaraan een heuse ruilwedstrijd vasthing wat voor veel hilariteit zorgde en mijzelf alvast een tof stofje bezorgde. Ook een allesbehalve saaie quiz zorgde voor veel interactie en nog een leuke prijs achteraf.


Tijdens de blogmeet kon je je ook opgeven om mee te doen aan een heuse SewChallenge. Hoewel het zweet ons stiekem een beetje uitbrak gaven we ons toch op en werden de Blondes elks apart gepaard aan een andere blogster die op haar beurt drie criteria mocht geven waarvan wijzelf iets moest maken.

Ik werd gematched aan Kim van Mimaloki, een toffe madam die al heel wat leuke projecten maakte.

Mijn drie criteria die ik van haar kreeg waren: Gebruik één van je eerste drie stofjes, maak iets voor je man en gebruik een rits.

In mijn hoofd volgde een complete meltdown want ik heb een hekel aan ritsen en als ik die kan vermijden of vervangen door iets anders zal ik dat ook altijd doen, maar kom het is een challenge dus this blonde had to be brave en ging aan de slag! J

Naar mijn eerste drie stofjes was het even zoeken, maar ik herrinnerde mij ons eerste Stoffenspektakel en een mega aanval op het “couponnekeskraam” en vond onderaan mijn stoffendoos een prachtig groen katoentje dat als de binnenstof voor deze coole tablettas voor Mr K. kon dienen.


Voor de buitenkant ging ik voor een “Berecool” stofje dat toch wel de mannelijkheid van de tas benadrukt, vind ik persoonlijk.
Het patroontje koos ik van medeblonde B.’s boek Stof voor Durf-het-zelvers, ook toepasselijk, vind je niet? Het proces begon al met de rits, dus eens de eerste zweetaanval daaromtrent achter de rug was , was dit tasje eigenlijk smooth sailing.

Hieronder vinden jullie het resultaat van de Sew Challenge, I hope you like it:




Little J. vond dat de tas ook voor andere doeleinden gebruikt kon worden...



Ik vertelde Little J. dat de tablet erin moest... Hij vond de tablet niet :-)

Little J. vond dat er ook wel stofrestjes in konden.
Zijn jullie ook zo benieuwd wat Kim deed met de drie criteria die ik haar gaf?! Check zeker eens op haar blog.

Verder rest het mij nog Davina te bedanken voor een supertoffe blogmeet , Kim voor haar criteria waarmee ik uit mijn comfort zone moest treden en de andere blogsters een dikke merci voor alle toffe posts die jullie de voorbije maand lanceerden  over de Sew Challenge. Op naar de volgende zou ik zo zeggen.


Check zeker ook de creaties van de andere blogsters die deze week aan de slag moesten : Cas&Nina , 128 , Patat en Kroket , Made by Caro , Hutsepruts , Bel' Etoile , Carreaukes en Just Delphine . 


Volgende week is het de beurt aan mede-Blonde B., dus kom zeker weer een kijkje nemen op onze blog!


Stay tuned want de Blondes zijn gebeten door de lentekriebel en de naaimachines staan niet stil.


K.


Patroon: Tablet tas uit Stof voor Durf-het-zelvers 1 van Lies Bottermans en Griet De Smedt
Binnenstof: Stoffenspektakel
Berenstof:  Pindanutjes

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts