Cirkelrokken trio


Vooraleer ik aan mijn gouden tule cirkelrok voor de feestdagen begon wou ik even visualiseren hoe dat er juist ging uitzien. Ik had namelijk echt schrik dat ik het patroon verkeerd zou interpreteren en met twee halve rokken of nog erger, mijn gouden stof en tule aan flarden geknipt , zou zitten.

Ik had een tijdje terug een superleuk teststofje gevonden en aangezien ik hiervan twee meter had, vond ik het een veilige keuze om hiermee mijn testrok te maken.

Als het zou lukken had ik een leuke rok, als het mislukte dan deed het minder zeer in mijn naaihartje en mijn portemonnée en was alleen mijn ego een beetje gedeukt. Gelukkig liep alles supervlot en was mijn eerste cirkelrok een succes.
Cirkelrok voor mezelf

Er was nog genoeg stof over om ook voor Little J.’s nichtje N. (anderhalf jaar jong) een cirkelrokje in dezelfde stof te maken. Ondertussen was ook mijn gouden tulerok (we noemen hem “the Party Edition”) af en had ik nog genoeg tule over om over haar rokje te draperen. Twee lagen waren hier voldoende, aangezien ik het niet te bombastisch wou maken.
Cirkelrok voor Nichtje N.

Plots had ik een mega ingeving! Nichtje N. loopt bijna heel de tijd rond met haar popje, “Baby” (of eerder “Biebie”) en ik vond het reuzeschattig om ook haar popje een cirkelrokje cadeau te doen . Dit cirkelrokje was super economisch want ik kon de cirkels die ik overhad van mijn testrok en tule te knippen gebruiken om het poppenrokje te maken! Meevaller!!! J Voor “Biebie” stikte ik de stof bovenop de tule omdat het popje wel wat volume aankon.
Cirkelrok voor Biebie

Toen de verpakking met Kerst losgescheurd werd verscheen er een lach op het gezicht van moeder en dochter en ik denk dat stiekem  “Biebie” ook wel meelachte. Happy faces all around, meer moet dat niet zijn!


 Stay tuned!

K.
PS: Ik wou toch nog even een foto van de totale  Black&Gold kerstoutfit delen:


Tule en gouden voering: Nostex
Teststof: Wibra (ja, echt waar)

Reacties

Populaire posts