Blues, zweet en tranen: The amazing Grace dress

Hoog tijd om jullie verder op de hoogte te houden van de babyboom. Ondertussen zagen alweer enkele baby's het levenslicht, waaronder een allerschattigst meisje, baby Ca.

Omdat het Grace-kleedje van Emma en Mona al sinds voor de zomer op mijn wishlist staat om te proberen, vond ik de geboorte van dit kleine pareltje het uitgelezen moment. Ik hoorde van verschillende sew-aholics dat het écht niet moeilijk is om te maken en dat het patroon en de uitleg zichzelf uitwijst.... niet dus.

Ik moet ergens iets met de naadwaarden van het bovenstukje verkeerd gedaan hebben want mijn bovenstuk was breder dan het rokje dat ik knipte en dus was het fronsen van de stof geen optie. Uiteindelijk knipte ik het rokje nogmaals (gelukkig had ik nog genoeg stof over) en dit keer 10cm breder dan de richtlijn en is het toch nog goedgekomen.



Wat een projectje van één avond zou worden werden bijna twee weken mega gefrustreerd rondlopen, piekeren en het bijna door de papierversnipperaar op het werk willen halen, maar nu ik wat bekomen ben en de ondertussen één maand oude baby Ca. haar cadeautje ontvangen heeft ben ik toch wel blij met het resultaat.

Ik ben vooral blij met de retroknopen die ik gebruikte om het jurkje achteraan te sluiten. Het bolletjes stofje haalde ik bij Veritas.



Omdat de nieuwe mama ook een mega-Disneyfan is (ik trek zulke mensen echt aan hahahaha) maakte ik ook een afwasbare Disneybavet met zachte badstof aan de achterkant. Ook een Zaaberry muts mocht in dit cadeaupakketje niet ontbreken en voor deze hippe mama ging ik hier voor de zachtgele flamingostof.


Hopelijk vinden mama en baby het leuk!

Volgende week opnieuw op babybezoek dus stay tuned!

K.

Grace jurkje: Gratis patroon van  emmaenmona, stof veritas en knopen hema
Disney bavet: Eigen patroon, afwasbare Disney stof veritas
Muts: Gratis patroon van zaaberry , stof Stoffenspektakel

Reacties

Populaire posts