De niet zo nette Natty Top

In ons eerste berichtje maakten we zowat de belofte om ook onze niet-zo-succesvolle naaisels met jullie te delen en belofte maakt schuld zeker?

Gisteren doorheen de werkdag kreeg ik plots de inval: Ik zou 'dat blouseke' proberen maken in mijn stofke van Chat Chocolat dat ik kocht in dit gezellige winkeltje. In mijn hoofd zat het helemaal juist, ik zag het helemaal zitten om het patroon nog aan elkaar te plakken, over te tekenen en te knippen. "Naaien doe ik misschien beter een andere keer", dacht ik - maar deed ik niet. Ik besloot toch verder te doen want het is "truly a one hour or less top". Ja... Niet dus, maar dat zal wel aan mij liggen tenzij ze puur het naaien zelf heeft gerekend want zo'n zomen strijken en al, dat duurt toch altijd lang bij mij.

Alles aaneen stikken was inderdaad niet al te moeilijk en ik werd al een beetje blij... Tot het misliep bij het omzomen. 
Blijkbaar had ik toch iets moeten doen aan mijn draadspanning... Ik had er nog op gelet om zeker niet te trekken aan mijn stof, maar helaas. De onderkant is nogal gelubberd, alsook de bovenkant. Die bovenkant vind ik trouwens toch wel zéér wijd.. Misschien toch beter een maatje kleiner gemaakt? In de maattabel viel ik tussen 2 maten in, en ben veiligheidshalve dan toch maar voor de grootste gegaan. Dat is tenslotte toch al ne Small en ik maak mezelf al lang geen illusies meer dat ne XS nog draagbaar zou zijn voor mij ;-)

Allé, hier is hij dan in al zijn glorie:

Eerlijk is eerlijk, zo op ne kapstok ziet dat er toch zo slecht nog niet uit hé? 

Hij is gelukkig nog wel draagbaar, mits een beetje valsspelen. Ik had de onderkant netjes verstopt in mijn broek, en had er uiteraard een vest over aan - leve het herfstweer!


Achterkant valt dus overduidelijk nogal open ...


Ik had hem vandaag aan op 't werk en heb geen vreemde blikken gekregen omdat ik één of ander gedrocht zou aanhebben, dus da's ook al een pluspunt. Toch één dezer dagen eens kijken of er nog iets op te lossen valt... Iemand een suggestie?  


B.


Reacties

Populaire posts